fbpx

Säker digital kommunikation

Filer och data som sprids över hårddiskar, molntjänster och i mejl skapar problem och osäkerhet. Var finns den senaste informationen och vem har tillgång till den? Förebygg missförstånd och läckor genom smarta arbetssätt och samtidigt arbetar ni bättre med pålitlig och säker information.

Rätt fil till rätt person med rätt information

Det har blivit lätt att sprida information men också lätt att tappa bort den. Filer och data sprids ut på lokala datorer, på företagets servrar och på medarbetarnas privata molntjänster. Information går förlorad och i mejlkedjor. Tyvärr saknar de flesta företag en strategi och struktur för hur de delar filer och information på ett säkert sätt. Det kan låta tråkigt och omständligt men det är faktiskt precis tvärtom. Att leta efter senaste versionen av ett dokument är både frustrerande och tidsödande. Att sammanställa tre versioner av samma kalkylark, efter att det gjort några vändor i organisationen är energidränerande. _slutversionV2, _nynynyast, _kundkorrad, _sistaversionennyny, _VDgodkänd – vilken är den senaste versionen med rätt information, eller sliter du redan ditt hår? Jobba smartare och säkrare och minska frustrationen (och magont när nackhåren reser sig vid tanken på fel i årsredovisningen eller offerten).

Smarta arbetssätt är också säkra arbetssätt

  • Dela filer och behåll ägandet över dem.
  • Behörighet på dokument täpper till läckor.
  • Chatt och grupper gör att ingen hamnar utanför mejlkedjor.
  • Smarta processer sätter rätt person på rätt plats och ni kan lita på datan.
  • Ta kontroll över er kommunikation och data genom att arbeta smart (och säkert).

Är du osäker men vill bli säker?

Kontakta oss så berättar vi mer om hur det går till.